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jhones Administrateur

Inscrit le: 23 Mai 2007 Messages: 162 Localisation: Marseille
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Posté le: Lun Mai 28, 2007 9:24 am Sujet du message: Potemkin |
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Parlez des stratégies et des combos ici, je mettrais à jour au fur et à mesure. |
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nono

Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 132 Localisation: Rennes
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Posté le: Mar Aoû 21, 2007 1:18 pm Sujet du message: |
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salut à tous, je suis un débutant et je voudrais apprendre à jouer avec ce magnifique personnage qu'est Potemkin.
Je lance un appelle à tous ceux qui le joue, faites moi part vos arcanes secrêtes et combo dévastateur :)
merci d'avance
J'ai trouvé un super truc, faut appuyer sur les 4 boutons en même temps c'est à dire puis faut faire le perso devient invincible et tue l'adversaire en 1 coup :D c'est valable ça?
Si vous avez d'autres combo n'hésitez pas à m'apprendre, je serais un élève assidu et passionné (si vous voulez je mettrais même un uniforme d'écolière pour satisfaire le moindre de vos désirs^^) |
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Camo

Inscrit le: 29 Mai 2007 Messages: 222 Localisation: Paris (Nation)
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Nooj
Inscrit le: 03 Juin 2007 Messages: 45 Localisation: Caen
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Posté le: Mar Aoû 21, 2007 5:12 pm Sujet du message: |
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nono a écrit: | salut à tous, je suis un débutant et je voudrais apprendre à jouer avec ce magnifique personnage qu'est Potemkin. |
Ah c'est pour ça que t'es pas très bon XD
Bah écoute je connais pas le perso mais j'ai eu le plaisir de me faire défoncer par Satoshi la semaine dernière et j'ai retenu que "les potems buster en ex" ça y en a faire très mal.
Il peut le placer après sa furie casse mur là, et également quand il te met à terre en s'écroulant comme un morse. Quand il est près de l'adversaire, surtout dans le coin, au lieu de faire le classique "coup de pied low, grosse baffe, gros uppercut choppe ou furie" (je vous avez prévenu je connais rien au perso, j'ai mon langage à moi pour décrire les manips) il fait un jump poing (lequel je sais pas) qui leve l'adversaire et de suite potem buster en l'air, et pour enchainer après l'ex pas besoin de frc.
Ca doit être un poil confus mais j'espère que j'arrive quand même à me faire comprendre |
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Mitsurugi
Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 103
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Posté le: Mar Aoû 21, 2007 5:34 pm Sujet du message: |
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Haha !
Nooj a écrit: | Quand il est près de l'adversaire, surtout dans le coin, au lieu de faire le classique "coup de pied low, grosse baffe, gros uppercut choppe ou furie" (je vous avez prévenu je connais rien au perso, j'ai mon langage à moi pour décrire les manips) il fait un jump poing (lequel je sais pas) qui leve l'adversaire et de suite potem buster en l'air, et pour enchainer après l'ex pas besoin de frc. |
Il semblerait que ce que notre compère mi-Jap mi-Caennais veut dire, c'est qu'après un Slide Head ( ) au lieu de faire :
> > (Heat Knuckle, ou HK)
On peut utiliser le Force Break Potemkin Buster (ou Air PB ou encore APB) de la façon suivante, avec un Mega Fist avant (sans FRC) :
> atterrir > sauter tout de suite >
C'est bien ça ?
Si l'adversaire est près du coin, pour que PO fasse l'APB vers l'avant et ainsi pouvoir continuer de comboter :
> atterrir >
Petit rappel, l'APB ne peut être placé qu'après un Jump Cancel (JC) et Potemkin bondit dans la direction opposée au JC.
Quand je dis "en théorie", c'est parce que je n'ai jamais essayé, n'ayant pas touché à Potemkin version AC, me suis juste un peu renseigné sur Dustloop. A vous, joueurs de PO, d'essayer donc. _________________ Mitsu finer - L'Etrange Noël de M. Jackhound |
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nono

Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 132 Localisation: Rennes
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Posté le: Mar Aoû 21, 2007 6:40 pm Sujet du message: |
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Près du coin (au moins un peu plus loins du centre mais pas vraiment dans le coin)
Je fais, en counter vitre->le follow-up cancel gros poing^^ (70%)
en langage guilty ça donne:
, FRC , . |
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Camo

Inscrit le: 29 Mai 2007 Messages: 222 Localisation: Paris (Nation)
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nono

Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 132 Localisation: Rennes
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Posté le: Mer Aoû 22, 2007 12:35 am Sujet du message: |
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si t'en connais je t'en pris va y ;) |
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Camo

Inscrit le: 29 Mai 2007 Messages: 222 Localisation: Paris (Nation)
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Mitsurugi
Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 103
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Posté le: Mer Aoû 22, 2007 11:11 am Sujet du message: |
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Purée les gars, ça ne vole pas très haut par ici. Un vrai couple de retraités, Camo et Nono.
Nouvelles infos sur l'imblocable de Potemkin avec le Giganter (la furie avec la vitre) et le Slide Head (quand il tombe à plat ventre sur le sol). Merci à POscrub de nous traduire des articles de l'Arcadia :
POscrub, sur Dustloop, a écrit: |
=================
Giganter Trap (Hame):
=================
Following a Heat Knuckle with Giganter, then the Earthquake portion of the Slide Head is known as the Giganter Trap (Hame).
First, let's start with the basics. Slide Head's Earthquake has a startup of 26F. If you set up a Giganter that gives you a frame advantage of +30 if guarded normally (i.e. +26 if they Instant block), then the Giganter Trap will succeed. Let's study the case of Sol. 12F after a successful Heat Knuckle, if you immediately perform the motion for a fastest possible Giganter (32146+H is the fastest possible motion, which takes up 5F) [Ed. note: They probably did this with a programmable stick.], you will be at +32 frame advantage. Since you only need +30 for the trap to work, starting the motion on frames 12~14, will result in a successful Giganter Trap. This means, you have a 3 frame window to successfully pull of the trap. Note, some characters will be hit by hit part of Slide Head, even if you Slide Head as soon as possible, please see the notes for details. Note, it's possible to use a fastest Hammerfall -> Hammerfall Brake. Done as quickly as possible, Hammerfall -> Hammerfall Brake takes up 15F, and you can buffer the Giganter motion during the move. For characters marked with a double circle, it's easy to use this technique to setup a situation where you have an advantage of over +30 frames, which means it's easily applicable in real play. Note: the amount of float caused by Heat Knuckle varies slightly depending on the number of hits. Compared to the case where the Heat Knuckle is the first hit [Done after the first hit? Or is the first hit?], Potemkin is able to move 1F earlier after a Heat Knuckle that is the 2nd or 3rd hit, while a Heat Knuckle that is the 4th or 5th hit causes Potemkin to move 1F later. So keep an eye on the Beat counter when going for the Slide Head trap and adjust accordingly.
From left to right:
Picture 1: After the Heat Knuckle, immediately "link" a fastest Hammerfall -> Hammerfall Brake [Ed note: 15F total]
Picture 2: Buffer the motion for the Giganter during the Hammerfall Brake Recovery. If this too is done as quickly as possible...
Picture 3: Against a fair number of characters, this results in a successful Giganter trap.
Table:
Column 1: Character name
Column 2: Window length in frames (numbers in brackets lists the specific frames) to perform a successful Giganter Trap
Column 3: Can Hammerfall -> Hammerfall Brake be used? X = no, Triangle = perfect timing, Circle = Some leniency, Double circle = Easy. Numbers in brackets list the frame advantage you get after doing perfect (fastest possible) HF -> HF brake -> Giganter. Note, success can be dependent on the notes as well, see the notes marked *.
[Ed note: Yes I know, some of the numbers below don't add up. Some of the frame windows don't match up with the stated frames, shrugs]
Characters are in order, from top to bottom.
X = X
/\ = Triangle
O = Circle
OO = Double Circle
Sol: 3 (12~14) / OO (+32)
Ky: 3 (10~12) / /\ (+30)
May: 6 (8~14) *1 / OO (+32)
Millia: 4 (10~14) *2 / OO (+32)
Axl: 5 (10~15) / X (+33) *3
Potemkin: 4 (10~13) *4 / O (+31)
Chipp: 15 (4~19) *5 / X (+38) *3
Eddie: 5 (10~14) *6 / OO (+32)
Baiken: 4 (10~14) / X (+32) *7
Faust: 4 (10~14) *8 / X (+32) *9
Testament: 17 (3S ~ 16) / OO (+34)
Jam: 18 (3S ~ 17) *9 / X (+35) *3
Anji: 4 (11~14) / OO (+33)
Johnny: 4 (10~13) / OO (+32)
Venom: 1 (1) / X (+28)
Dizzy: X (+29) [Ed note: +30 is required, else they can IB to escape.] / X *10
Slayer: 17 (3S ~ 16) *11 / X (+33) * 9
I-no: 16 (2S ~ 14) *11 / OO (+32)
Zappa: 1 (10) / X (28)
Bridget: 16 (4S ~ 15) / OO (+33)
Robo-Ky: 3 (10~12) / /\ (+30)
A.B.A.: 11 (16~27) *11 / X (Slide head strike will hit her while she's lying on the ground)
Order Sol: 4 (10~14) / OO (+32)
*1: Need to walk forward at most 7 frames, if you get too close, May can guard low and block the strike part of the Slide Head. (Crouching guard is fatter).
*2: Need to walk forward 10F before laying the Giganter, and delay the Slide Head (prebuffered) by about 3~4 frames, else the strike part of the Slide Head will hit.
*3: Strike part of the Slide Head will hit.
*4: On frame 10, you need to do the Giganter motion and Slide Head as fast possible, or the strike part of the Slide Head will hit.
*5: Need to walk forward at most 4 frames, if you get too close, the strike part of Slide Head will connect.
*6: Walk forward till frame 10, then delay 1~2 frames, or the strike part of Slide Head will connect.
*7: If you walk forward for more than 10F, or use the Hammerfall Brake method, Baiken can change from block high ~ block low, to force the strike part of the Slide Head to connect. [Ed note: Guard cancel? Hmmm...]
*8: If you walk forward for more than 6F, the strike part of Slide Head will connect.
*9: If they block low, the strike part of Slide Head will connect.
*10: Giganter won't reach if she blocks low.
*11: If done early, you need to delay a bit, or the strike part of the Slide Head will connect. |
Lien vers le message original (cliquer ici)
Plutôt qu'éditer la citation, la seule commande en numérique est ici :
Citation: | 12F after a successful Heat Knuckle, if you immediately perform the motion for a fastest possible Giganter (32146+H is the fastest possible motion, which takes up 5F)[...] |
12 frames après un Heat Knuckle réussi (en hit), si vous entrez le plus rapidement possible la commande du Giganter ( est la commande la plus rapide, exécutée en 5 frames)[...].
HS : aujourd'hui, je n'ai accès ni Console-League, ni à 3-hitcombo !  _________________ Mitsu finer - L'Etrange Noël de M. Jackhound |
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nono

Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 132 Localisation: Rennes
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Posté le: Mer Aoû 22, 2007 12:27 pm Sujet du message: |
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il est lowtier en france potem :/ , camo l'as dit hier oro-sama joue plus potem parce qu'il se fesait trop remplir (il parait je demande confirmation)
maintenant Mr Tolkien sera ma nouvelle référence en matière de potemkin et Yukik mon parangon de Sol
Bref, pour potem faut matter les 2 vids de potegaman, c'est des phases pas très compliqué et facile à retenir. (dispo sur youtube faudrais remmettre les liens ici je le referais plus tard quand je me serais lavé les parties intimes)
à venir bientot "the ultimate potemkin strategy guide" by nono and approved by camille von chabertti. |
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Camo

Inscrit le: 29 Mai 2007 Messages: 222 Localisation: Paris (Nation)
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Posté le: Mer Aoû 22, 2007 1:00 pm Sujet du message: |
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Les vidéos de Potegaman sont dispo depuis longtemps dans la séction appropriée. Sinon les trucs de Potegaman c'est bien pour le freestyle mais en match...
edit nono: j'en ai posté une je sais looooool ;) _________________ http://blog.livedoor.jp/camo2007
Dernière édition par Camo le Mer Aoû 22, 2007 1:12 pm; édité 1 fois |
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Nooj
Inscrit le: 03 Juin 2007 Messages: 45 Localisation: Caen
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Posté le: Mer Aoû 22, 2007 1:04 pm Sujet du message: |
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Potem lowtier faut arrêter ^^
Et cette histoire de tier selon les pays (je suis p-e pas sur le bon topic par contre) j'y crois pas une seconde. Je vais aller poster ça ailleurs ^^ |
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nono

Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 132 Localisation: Rennes
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Posté le: Jeu Sep 13, 2007 9:19 pm Sujet du message: |
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petite phase en passant...
au corps à corps:
(maintenir) , , saut
en gros qu'est-ce qui se passe?
Kick -> la diagonale bas pour temporiser le hammerfall qu'il faut maintenir -> Slash et HSlash (qui deviennent des ) après le tout de suite appuyer sur à ce moment potemkin va démarrer le hammerfall qu'il faudra canceller avec le et là direct faut sauter et pis la phase potegaman , - air buster...
tester et approuvé sur un Sol, Potem, Slayer, Dizzy et Order sol.
jme souviens plus si ça passe sur Venom et Eddie Murphy...dès que j'ai le jeu je reteste tout ça, pour le moment je fais mon Camo et j'augmente mon nombre de poste^^ |
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Mitsurugi
Inscrit le: 30 Mai 2007 Messages: 103
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Posté le: Ven Nov 16, 2007 1:57 pm Sujet du message: |
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Encore une nouvelle fournée d'infos très moëlleuses pour Potemkin.
Tout d'abord, une vidéo violente et cruelle disponible ici :
http://zepp.fc2web.com/
ou sur Youtube :
http://youtube.com/watch?v=sNIjptdGAjo
Ensuite, POscrub, encore lui, décidemment, a traduit le fichier accompagnant la vid. Voici donc les combos et traductions des notes de cette CM :
> Lien vers le message original <
POscrub, sur Dustloop, a écrit: | Combo transcript: no notes except a select few.
Find and replace = win
Raekwon + Mike Z: There are notes like positioning is important, timing, delay something, etc. It's not particularly hard to read, if you put it through an online translator, you can read it just fine. If no one else does it, I'll get to it eventually, but I have other things I'd rather be doing. Like actually playing GG. Haha.
Notes that caught my fancy:
14: If you manage to hit this combo in a real match, you're a hero.
Walk forward for 7F then 2S to get it to combo.
19: The walk back is the sticking point in this combo.
If you can get used to figuring out the right positioning on the fly, you must be a very discerning man... or something.
26: Airbuster doesn't suffer from damage scaling, even as an OTG hit.
A more practical use for this, is if you score a CH 2D while poking, you can followup on reaction with OTG Megafist FRC > Air Potbuster.
27: Sorry. Programmable stick combo only.
Probably humanly impossible.
But technically possible.
Carry on :P.
28: Arcade only.
This combo is techable on the home versions.
Only follow up the Air potbuster with P, S , etc. in the arcade.
31: [Dizzy crossup combo] This was shown in the #R (blue) video, 50-50 high/low mixup, but now it beats reversal throw [6K throw invincibility].
36: Very important combo. Best damage/tension by a long shot, and easy to do on Eddie, so practice!
37: Hakobi combo. [Combo used to drag them to the corner]
After hitting Jam with the APB, if you jump as soon as possible, and slide head immediately upon landing, you get a perfect Slide Hame [Slide Head trap, earthquake only hit on wakeup]. Because everything must be done as quickly as possible, there is an element of difficulty present.
38: You can do up to 6 hits on Jam before APB will no longer combo. Anji and Dizzy should be the same.
More notes: Note, a perfectly timed Slide head trap loses to reversal Ryuujin. However, anything other than perfectly timed [E.g. slightly delayed Slidehead] will result in Jam being knocked down right in front of Potemkin. Which means a very dead Jam.
44: Sol doesn't do VV follow up.
Sol is left half dead.
45: Sol does VV followup
Sol is DEAD.
48: Phattest combo.
If you manage to hit this in a real match, your opponent should buy you a drink.
49: 2 sets of 2HS APB. Master this, and you can be like FAB too!
------------
Combos
------------
1.AB:6K through 1st hit of FB Danzai> Giganter (CH)>2HS> Giganter >6HS>(Dizzy)>Potbuster>Suka (A.B.A. out of meter)>Potbuster
2.AX:FD Axl super >super jump forward HS [CH]>6HS> Hammerfall FRC >Walk f.S>back Air Buster>S>2HS>Heat Knuckle
3.IN:JS>JHS>c.S>2SRC>2S>2HS> Giganter >Bullet>6P>Heat Knuckle
4.ED:5HS CH> Hammerfall FRC >2S>2HS>HF Brake>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
5.DI:JHS>2HS FRC>jump forward>back Air Buster>5K>c.S> forward APB
6.SL:Dust>JHS>JK>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
7.TE:Potbuster FRC>2S>2HS>HF Brake>back Air Buster>5K>c.S> forward APB
8.CH.2HS> Giganter>Bullet>2HS>HF Brake>back Air Buster>c.S
9.BA: 6HS Bacon's backdash > Hammerfall FRC>jump forward >back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
10.FA:Potbuster FRC>2S>2HS forward APB
11.PO:JS>JHS>5HS> Hammerfall FRC >2S>2HS> Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle>Extend
12.BA:Baiken does Ouren, Giganter CH>Bullet>5K>c.S>neutral Air Buster>(Dizzy)>Potbuster
13.MA:Potbuster FRC> Hammerfall FRC > Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle>Extend
14.DI:Potbuster FRC>2S>2HS>Heat Knuckle
15.CH:(5K2S Hammerfall FRC all blocked)6K> Hammerfall FRC >2S>2HS>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle>Extend
16.SO:Slidehead through Grand Viper>c.S>f.S>back Air Buster>c.S>f.S> neutral Air buster
17.MA:FDB air CH>whiff Hammerfall FRC > Hammerfall FRC >2S>Heat Knuckle
18.KY:Trade with antiair 2S >2HS> Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle
19.OR:Potbuster FRC>2HS> Giganter >Bullet>walk back 2S>2HS>Heat Knuckle>Extend
20.MA. Hammerfall FRC >c.S f.S>back Air Buster>5K>c.S>back Air Buster>5K>c.S> forward APB
21.MI:Throw FRC > Giganter >Bullet>2HS>HF Brake> forward APB
22.FA.: Potbuster FRC>HPB
23.MI:6K>2HS>HF Brake>2HS>HPB
24.CH:Dodge Genrouzan with 6K>2HS> Giganter >Bullet>6HS>Heat Knuckle
25.antiair 5P>c.S>Heat Knuckle RC 4th hit>HF Brake>2HS> Giganter >Bullet>5HS>Heat Knuckle
26.FA:Faust super Angel >super jump forward Air Buster> OTG Megafist FRC > Air buster
27.MI:Potbuster FRC> forward APB
28.JO:Potbuster FRC> Hammerfall FRC >c.S>back Air Buster>5P>c.S> forward APB
29.AB:JD CH>c.S>2S>2HS> Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle
30.BA: Slidehead >HJS>6P> Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle
31.DI: Slidehead >6K> Giganter > Bullet>jump straight up>6K>2HS>Heat Knuckle
32.BR: Slidehead > Giganter >c.S>5HS> Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle>Extend
33.FA: Slidehead >6HS> Hammerfall FRC >back Air Buster>c.S>back Air Buster>c.S>back Air Buster
34.BA: Slidehead >c.S>2HS FRC > jump forward>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
35.SL: Slidehead >6K> Giganter >Bullet>5K>2HS>Heat Knuckle
36.ED: Slidehead >c.S>2HS>HF Brake>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
37.JA: Slidehead >jump forward > c.S f.S>super jump JP>JK>JP>JK>back Air Buster
38.JA: dodge reversal DP with Slidehead >c.S>5HS> Hammerfall FRC > Hammerfall FRC >c.S>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
39.MI: Slidehead >c.S f.S>2S>Heat Knuckle>HF Brake>Slide Head (trap)> Giganter >Bullet>5K>c.S>2HS>HPB
40.FA.: Slashback 2HS>2S CH on Bomb item toss> Slidehead >super jump forward to avoid explosion>6HS>Heat Knuckle
41.FA.: Slashback 2HS>2S CH on Bomb item toss> Slidehead >Hammerfall>(explosion)>f.S>2S>Heat Knuckle
42.FA.: Slashback 2HS>2S CH on Bomb item toss> Slidehead > Hammerfall FRC >c.S>2S>FDB reflect explosion>f.S>2S>Heat Knuckle
43.FA.: Slashback 2HS>2S CH on Bomb item toss> Slidehead >FDB reflect explosion> Giganter >Bullet>2HS>Heat Knuckle
44.SO: Slashback 2nd hit of S Volcanic Viper>5HS> Hammerfall FRC >2HS>HF Brake>back Air Buster>c.S>2HS>Heat Knuckle
45.SO: Slashback 2nd hit of S Volcanic Viper>2HS CH>2HS> Giganter >Bullet>6HS>(Dizzy)
46.CH:Potbuster FRC>6HS>forward Megafist FRC> Air potbuster
47.BR:Potbuster FRC>6HS> Giganter >Bullet>2S>2HS>Heat Knuckle>Extend
48.TE:Potbuster FRC>6HS> Hammerfall FRC >back Air Buster>5K>c.S> forward APB
49.ED: Hammerfall FRC >2HS>back Air Buster>c.S>2HS> forward APB
50.CH:2HSCH>2HS>HF Brake>2HS>HPB>(Dizzy)>2HS>HF Brake>2HS |
Ce qui donne en notations d'ici :
*************************************************************
Find and replace = win
Raekwon + Mike Z: There are notes like positioning is important, timing, delay something, etc. It's not particularly hard to read, if you put it through an online translator, you can read it just fine. If no one else does it, I'll get to it eventually, but I have other things I'd rather be doing. Like actually playing GG. Haha.
Notes that caught my fancy:
14: If you manage to hit this combo in a real match, you're a hero.
Walk forward for 7F then  to get it to combo.
19: The walk back is the sticking point in this combo.
If you can get used to figuring out the right positioning on the fly, you must be a very discerning man... or something.
26: Airbuster doesn't suffer from damage scaling, even as an OTG hit.
A more practical use for this, is if you score a CH  while poking, you can followup on reaction with OTG Megafist FRC > Air Potbuster.
27: Sorry. Programmable stick combo only.
Probably humanly impossible.
But technically possible.
Carry on :P.
28: Arcade only.
This combo is techable on the home versions.
Only follow up the Air potbuster with P, S , etc. in the arcade.
31: [Dizzy crossup combo] This was shown in the #R (blue) video, 50-50 high/low mixup, but now it beats reversal throw [ throw invincibility].
36: Very important combo. Best damage/tension by a long shot, and easy to do on Eddie, so practice!
37: Hakobi combo. [Combo used to drag them to the corner]
After hitting Jam with the APB, if you jump as soon as possible, and slide head immediately upon landing, you get a perfect Slide Hame [Slide Head trap, earthquake only hit on wakeup]. Because everything must be done as quickly as possible, there is an element of difficulty present.
38: You can do up to 6 hits on Jam before APB will no longer combo. Anji and Dizzy should be the same.
More notes: Note, a perfectly timed Slide head trap loses to reversal Ryuujin. However, anything other than perfectly timed [E.g. slightly delayed Slidehead] will result in Jam being knocked down right in front of Potemkin. Which means a very dead Jam.
44: Sol doesn't do VV follow up.
Sol is left half dead.
45: Sol does VV followup
Sol is DEAD.
48: Phattest combo.
If you manage to hit this in a real match, your opponent should buy you a drink.
49: 2 sets of  APB. Master this, and you can be like FAB too!
------------
Combos
------------
1.AB: through 1st hit of FB Danzai> Giganter (CH)> > Giganter > >(Dizzy)>Potbuster>Suka (A.B.A. out of meter)>Potbuster
2.AX:FD Axl super >super jump forward [CH]> > Hammerfall FRC >Walk f. >back Air Buster>S> >Heat Knuckle
3.IN:j. >j. >c. > !sRC> > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
4.ED: CH> Hammerfall FRC > > >HF Brake>back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
5.DI:j. > FRC>jump forward>back Air Buster> >c. > forward APB
6.SL: >j. >j. >back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
7.TE:Potbuster FRC> > >HF Brake>back Air Buster> >c. > forward APB
8.CH. > Giganter>Bullet> >HF Brake>back Air Buster>c.
9.BA:  Bacon's backdash > Hammerfall FRC>jump forward >back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
10.FA:Potbuster FRC> > forward APB
11.PO:j. >j. >5HS> Hammerfall FRC > > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle>Extend
12.BA:Baiken does Ouren, Giganter CH>Bullet> >c. >neutral Air Buster>(Dizzy)>Potbuster
13.MA:Potbuster FRC> Hammerfall FRC > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle>Extend
14.DI:Potbuster FRC> > >Heat Knuckle
15.CH:(  Hammerfall FRC all blocked) > Hammerfall FRC > > >back Air Buster>c. > >Heat Knuckle>Extend
16.SO:Slidehead through Grand Viper>c. >f. >back Air Buster>c. >f. > neutral Air buster
17.MA:FDB air CH>whiff Hammerfall FRC > Hammerfall FRC > >Heat Knuckle
18.KY:Trade with antiair  > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
19.OR:Potbuster FRC> > Giganter >Bullet>walk back  > >Heat Knuckle>Extend
20.MA. Hammerfall FRC >c. f. >back Air Buster> >c. >back Air Buster> >c. > forward APB
21.MI:Throw FRC > Giganter >Bullet> >HF Brake> forward APB
22.FA.: Potbuster FRC>HPB
23.MI: > >HF Brake> >HPB
24.CH:Dodge Genrouzan with  > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
25.antiair >c. >Heat Knuckle RC 4th hit>HF Brake> > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
26.FA:Faust super Angel >super jump forward Air Buster> OTG Megafist FRC > Air buster
27.MI:Potbuster FRC> forward APB
28.JO:Potbuster FRC> Hammerfall FRC >c. >back Air Buster> >c. > forward APB
29.AB:JD CH>c. > > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
30.BA: Slidehead >hj. > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
31.DI: Slidehead > > Giganter > Bullet>jump straight up> > >Heat Knuckle
32.BR: Slidehead > Giganter >c. > > Giganter >Bullet> >Heat Knuckle>Extend
33.FA: Slidehead > > Hammerfall FRC >back Air Buster>c. >back Air Buster>c. >back Air Buster
34.BA: Slidehead >c. > FRC > jump forward>back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
35.SL: Slidehead > > Giganter >Bullet> > >Heat Knuckle
36.ED: Slidehead >c. > >HF Brake>back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
37.JA: Slidehead >jump forward > c. f. >super jump j. >j.!K>j. >j. >back Air Buster
38.JA: dodge reversal DP with Slidehead >c. > > Hammerfall FRC > Hammerfall FRC >c. >back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
39.MI: Slidehead >c. f. > >Heat Knuckle>HF Brake>Slide Head (trap)> Giganter >Bullet> >c. > >HPB
40.FA.: Slashback  > CH on Bomb item toss> Slidehead >super jump forward to avoid explosion> >Heat Knuckle
41.FA.: Slashback  > CH on Bomb item toss> Slidehead >Hammerfall>(explosion)>f. > >Heat Knuckle
42.FA.: Slashback  > CH on Bomb item toss> Slidehead > Hammerfall FRC >c. > >FDB reflect explosion>f. > >Heat Knuckle
43.FA.: Slashback  > CH on Bomb item toss> Slidehead >FDB reflect explosion> Giganter >Bullet> >Heat Knuckle
44.SO: Slashback 2nd hit of S Volcanic Viper>5HS> Hammerfall FRC > >HF Brake>back Air Buster>c. > >Heat Knuckle
45.SO: Slashback 2nd hit of S Volcanic Viper> CH> > Giganter >Bullet> >(Dizzy)
46.CH:Potbuster FRC> >forward Megafist FRC> Air potbuster
47.BR:Potbuster FRC> > Giganter >Bullet> > >Heat Knuckle>Extend
48.TE:Potbuster FRC> > Hammerfall FRC >back Air Buster> >c. > forward APB
49.ED: Hammerfall FRC > >back Air Buster>c. > > forward APB
50.CH: (CH)> >HF Brake> >HPB>(Dizzy)> >HF Brake>
************************************************************* _________________ Mitsu finer - L'Etrange Noël de M. Jackhound |
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